lördag 2 maj 2009

Halvbra fiske

Idag var vi ute med båten igen, min bror Janne och min gudson Anders var med. Vi började ner mot grönskärsgrund och körde söderut (la i grejorna vid 15 tiden). Det var ganska blåsigt, sydlig vind runt 10 s/meter i byarna och lite småbökigt.Temperaturen i vattnet pendlade mellan 6-8,5 grader. Testade med mina pluggar bl.a men det gav inget. Vi hade bestämt oss för att testa på lite gäddfiske senare och for till ett vanligtvis bra ställe (hemligt), tacklade om till gäddgrejor och körde en stund . Påslag och en liten ca 1,5 kg kom upp (mitt spö), ut igen och efter en stund nytt hugg 6,8 kg (mitt spö) , höll på att släppa ut när nästa hugg kom ca 5 kg (mitt spö) och tillslut så högg det en som kändes riktigt stor men dessvärre låg den på ca 2,5 kg bara(mitt spö igen). Janne körde båten hela dagen, så Anders fick ingen fisk idag !

2 kommentarer:

  1. Skit ner dig Puta!
    Du ska inte håna din gudson..
    Du ska ta hand om din gudson..
    Så mitt förslag är att nästa gång vi är ute så kan väl du kroka och jag drilla..
    Vill minnas att detta bara hänt en gång tidigare och då var undertecknad ungefär 8 år och vi befann oss i Ängebytjärnet..
    Tack för att du fixade mina rullar förresten!!
    Dretfiske på dig!

    SvaraRadera
  2. Vi får väl testa igen ! Planerar att åka ut i början på nästa vecka, vädret enl. YR skall bli hyfsat bra med "rätt" vindar för fiske längre ut w-nw 2-4m/s hör av dig om intresse finns så skall jag köra så du får både kroka och drilla och håva och döda och steka och äta och .......

    SvaraRadera