söndag 31 maj 2009

Första blanka !



I dag så högg det äntligen en blank.

Åkte ut vid 17-tiden för en kvällstur och körde med plast , testade med spöparavaner och djupriggen på 15 meter.så det var endast fyra spön idag. Vid 19-tiden så drog det till ordentligt på riggen på en svart/pärlemo sked och rullen matade ut rejält med lina. Efter ca 15 minuter så såg jag den vid båten och det var lax eller öring (blänkte så fint) då kom frossan, när jag skulle ta håven så fastnade den med nätet i båten och fisken lyckades hoppa sig lös och jag höll på att kasta håvdj.... i sjön.

Efter detta debacklet så vände jag upp och körde tillbaka över samma område men inget mer hände.

Ledsen över att ha tappat fisken är jag men nu så känns det som det har lossnat, så nästa gång kanske det går bättre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar