torsdag 28 maj 2009

Bästa för året !!

Idag var jag ute vid en av småsjöarna, efter en blåsig dag och en hagelskur av guds nåde så mojnade det och blev fint väder.
Passade på att sticka ut en tur och testa lite gäddspinn och fick en fisketur som än så länge är den bästa för året.
Platsen där jag var brukar vara är ofta ganska bra den här tiden på året och så även denna gång. På en och en halv timme fick jag 13 gäddor som vägde mellan 1,5 till 5 kg. Det är ganska grunt och är därför fantastiskt roligt och se när gäddorna jagar betet som jag spinner in fort alldeles under ytan, dom kommer som torpeder när dom jagar, skitkul !!

Helgen som kommer verkar bli bra vädermässigt så jag passar nog på att köra en sväng på vänern (trolling). Återkommer med en rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar